Semi-reboque baixa Faymonville MAX100-N-4A-9.30





Se decidir comprar equipamento a baixo preço, certifique-se de que contacta com o verdadeiro vendedor. Obtenha todas as informações possíveis sobre o proprietário do equipamento. Uma das formas de enganar potenciais clientes consiste em apresentarem-se como uma empresa real. Caso tenha suspeitas, informe-nos sobre as mesmas, para que possamos proceder a controlos adicionais, através do formulário destinado a transmitir comentários e opiniões.
Antes de efetuar uma compra, analise atentamente vários ofertas, para ter uma ideia do preço médio de venda do equipamento que escolheu. Se o preço da oferta que mais lhe agrada for muito inferior ao de outras ofertas idênticas, desconfie. Uma diferença de preço significativa pode indicar defeitos ocultos no equipamento ou uma tentativa de cometer atos fraudulentos por parte do vendedor.
Não compre produtos cujo preço se afaste marcadamente do preço médio de produtos similares.
Não efetue pagamentos por conta nem adquira produtos pré-pagos duvidosos. Em caso de dúvida, não receie pedir esclarecimentos e fotografias e documentação adicionais do equipamento, verificar a autenticidade de documentos e fazer perguntas.
É o tipo de fraude mais comum. Vendedores desonestos podem pedir um pagamento por conta ou sinal para assegurar a "reserva" do equipamento. Desta forma, os falsos vendedores podem conseguir um elevado montante e desaparecer, deixando de contactar os compradores e ficando incontactáveis.
- A realização do pagamento por conta com cartão
- Não efetue qualquer pagamento por conta sem documentos que confirmem a transferência do dinheiro, caso tenha dúvidas sobre o vendedor.
- A transferência do pagamento por conta para a conta do “administrador”
- Um pedido desta natureza deve alertá-lo, pois é muito provavelmente sinónimo de que está a negociar com um burlão.
- A transferência do pagamento por conta para a conta de uma empresa com o mesmo nome
- Seja cauteloso, os burlões podem utilizar nomes de empresas muito conhecidas, aos quais introduzem alterações quase impercetíveis. Se tiver a menor dúvida quanto ao nome da empresa, não efetue qualquer transferência.
- A substituição de dados na fatura de uma empresa real
- Antes de efetuar uma transferência, certifique-se de que os dados indicados estão corretos e que correspondem à empresa especificada.
Contactos do vendedor
























Speed: 80 km/h
Total weight: 60,800 kg
Saddle load: 18,000 kg
Axle load: 42,800 kg
Tare weight (± 3%): 10,684 kg
Load capacity ±: 50,116 kg
Gooseneck length: 3,850 mm
Height with load: 1,200 mm
Turning radius from kingpin: 2,300 mm
Working platform length: 9,300 mm
Extension: 6,100 mm
Center distance: 1,360 mm
Height with maximum load: 860 mm
Width: 2540 mm
Suspension: -55/ +145 mm
Technical description
Jib
Jib with angles bevelled at ± 45° at the front and bevelled at the rear ± 750 mm x 10°.
3 pairs of lashing rings (LC 5,000 daN).
30 mm thick solid wood covering.
Loading platform:
Sliding loading platform with rear bevel -/+ 1,000 mm x 8
5 pairs of outward folding lashing rings (LC 5,000 daN).
3 pairs of folding lashing rings (LC 10,000 daN).
One pair of lashing rings at the rear of the loading platform (LC 10,000 daN)
48 mm thick solid wood decking, corrugated sheet above the axle.
Supports:
JOST (mechanical) supports, 2-speed, load capacity 24 t (50 t load proof).
Wheels:
235/75 R17.5 3PMSF wheels. Choice of tire brand depending on availability at the factory.
TPMS:
TPMS tire pressure monitoring system in accordance with ECE R 141.
Data is transmitted to the vehicle via the standard EBS interface in accordance with
ISO 11992.
For accurate indication, the vehicle must be capable of transmitting and displaying this data.
Axles:
BPW axles, two fixed axles, two self-steering axles with drum brakes. Pneumatic
suspension with valve for raising/lowering.
Self-steering axles, with electromagnetic locking of self-steering axles when reversing or with
manual control.
Axle keys
Brake system:
Brake system in accordance with EBS-E (4S3M) regulations without connection to the tractor.
Electrical system:
Electrical system in accordance with EU standards, 24-volt ASPÖCK-NORDIK LED lighting
(ASS3).
All LED side marker lights flash together with the indicator.
ASPÖCK-UNIBOX on the front connecting bar with 24N, 24S, and 15-pin connectors.
Connection in accordance with ISO.
24N ISO-1185
24S ISO-3731
15-pin ISO-12098
Steel construction:
Welded construction made of high-strength steel
**S355J2+N/S355MC (tensile strength 355 MPa)
**S690QL/S700MC (tensile strength 690 MPa)
Finish:
The complete steel construction is automatically shot blasted after welding using a
shot blasting machine.
Second shot blasting with corundum for optimum adhesion of the coating system.
HRM metallisation of the entire vehicle chassis using ZINACOR 850 (85% zinc/15% aluminium) to
ensure the best possible corrosion protection. Final painting with 2 coats of 2K top coat in one
selected colour in accordance with RAL 841GL.
The rear is metallized and painted in RAL 9010 (pure white). Metallic paint is not available.
The paint structure is tested in a salt spray test in accordance with ISO 9227-NSS.
Sealing of wooden spaces with special wax.
Included options
One spare wheel with holder on the front side of the gooseneck.
2" swivel pin.
Steel front side, removable, height ± 400 mm.
Yellow-red air connector on the galvanized panel at the front of the semi-trailer.
4 wheel chocks with holder on the front board (± 5kg).
On the drawbar and at the rear, left and right, mounting for road signs, including socket.
Galvanized supports at the rear of the loading platform.
Flashing beacon holder at the rear of the semi-trailer.